@article { author = {}, title = {First Pages}, journal = {Social Capital Management}, volume = {4}, number = {3}, pages = {1-4}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6071}, eissn = {2423-608X}, doi = {10.22059/jscm.2017.65084}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {صفحات آغازین}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://jscm.ut.ac.ir/article_65084.html}, eprint = {https://jscm.ut.ac.ir/article_65084_cc1533caf2f9569e82e2cf9a7b26ba96.pdf} } @article { author = {Jandaghi, Gholamreza and Ghoreishi, Seyed Mahdi and Ahadi Shoar, Seyed Majid}, title = {Investigating the Dimensions of Social Capital and Its Relation to Moral Marketing (Case: Sepah Bank Branches of Qom Province)}, journal = {Social Capital Management}, volume = {4}, number = {3}, pages = {309-332}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6071}, eissn = {2423-608X}, doi = {10.22059/jscm.2018.136506.1133}, abstract = {Social capital refers to links and connections among members of a network as a source of value, which serves the purposes of the members by creating the norms and mutual trust. Also ethical marketing is seeking for honest and true presentation of a product, in the field of customer's desired cultural and social values. This research aims to investigate the dimensions of social capital and their impact on ethical marketing among employees of Sepah Bank Branches in Qom. The present study is of applicable type, a descriptive-correlative method. The statistical population of this study was composed of all 227 employees of Sepah Bank Branchs in Qom Province. The random simple sampling method was used and the sample size was estimated to be 143 by Cochran formula. The research instrument was a questionnaire whose validity was confirmed by experts and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha coefficient. The data were analyzed by correlation test. The results showed that there is a positive and significant relationship between social capital (and its dimensions) and ethical marketing.}, keywords = {Ethics,Marketing ethics,Marketing,Social capital}, title_fa = {بررسی ابعاد سرمایۀ اجتماعی و رابطۀ آن با بازاریابی اخلاقی (مورد مطالعه: شعب بانک سپه استان قم)}, abstract_fa = { سرمایة اجتماعی به پیوندها و ارتباطات میان اعضای یک شبکه به‌عنوان منبع باارزشی اشاره می‌کند که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل موجب تحقق اهداف اعضا می‌شود. بازاریابی اخلاقی نیز به دنبال عرضة صادقانه و حقیقی یک محصول، در حوزة ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی مورد نظر مصرف‌کننده است. این پژوهش به دنبال بررسی ابعاد سرمایة اجتماعی و تأثیر آن‌ها بر بازاریابی اخلاقی در میان کارکنان شعب بانک سپه استان قم بوده است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و به روش توصیفی – همبستگی اجرا شد. جامعة آماری این پژوهش را همة کارمندان شعب بانک سپه استان قم به تعداد 227 نفر تشکیل دادند. روش نمونه‌گیری تصادفی ساده بود و حجم نمونه براساس فرمول کوکران 143 نفر برآورد شد. ابزار پژوهش پرسشنامه بود که روایی آن از طریق نظر خبرگان، و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. داده‌ها با آزمون همبستگی تحلیل شد. نتایج نشان داد بین سرمایة اجتماعی (و ابعاد آن) و بازاریابی اخلاقی رابطة مثبت و معناداری وجود دارد.}, keywords_fa = {اخلاق,بازاریابی اخلاقی,بازاریابی,سرمایة اجتماعی}, url = {https://jscm.ut.ac.ir/article_64694.html}, eprint = {https://jscm.ut.ac.ir/article_64694_6f5d62135ee6df7ce60310abcbad5dd8.pdf} } @article { author = {Shafiee, Meysam and Asadi, Mir Mohammad and Mohammad Mirzaei, Negar}, title = {An Analysis of the Position and Level of Social Responsibility in Tourism Industry (Case: Yazd Cultural Heritage Organization)}, journal = {Social Capital Management}, volume = {4}, number = {3}, pages = {333-351}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6071}, eissn = {2423-608X}, doi = {10.22059/jscm.2017.227378.1303}, abstract = {The importance of social responsibility is rising and has found a great role in tourism industry. One of the reasons for growing development of the tourism industry in different societies is the importance of this industry in the global economy. Therefore, allocation of resources in this field is not considered as cost, but investment to gain competitive advantage. The purpose of this article is to investigate the level and importance of social responsibility of Tourism Organization and Yazd Cultural Heritage as governmental institutions in tourism sector. Collecting data is based on questionnaire. 300 questionnaires were distributed among tourism activists and experts in Yazd in this research. Content validity of the questionnaire was verified by using the convergent and divergent validity of PLS ​​and by Cronbach's alpha, the validity of the questionnaire was confirmed. The current research is descriptive and has a survey method. Data were analyzed by structural equation modeling approach based on partial least squares method using Smart PLS and SPSS software. The results show that the concept of social responsibility in the tourism industry can accelerate the growth of this industry. However, social responsibility in the organization has not been introduced and discussed as a strategy.}, keywords = {Corporate social responsibility,Cultural Heritage Organization,tourism industry}, title_fa = {تحلیلی بر جایگاه و سطح تحقق مسئولیت پذیری اجتماعی در صنعت گردشگری (مورد مطالعه: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد)}, abstract_fa = {اهمیت مسئولیت اجتماعی در حال افزایش است و جایگاه مهمی در صنعت گردشگری یافته است. یکی از دلایل آن، توسعة روز‌افزون صنعت گردشگری در جوامع مختلف، اهمیت این صنعت در اقتصاد جهانی است. پس تخصیص منابع در این زمینه هزینه محسوب نمی‌شود، بلکه سرمایه‌گذاری برای کسب مزیت رقابتی است. هدف این مقاله بررسی سطح و میزان اهمیت مسئولیت‌پذیری اجتماعی سازمان گردشگری و میراث فرهنگی یزد به‌عنوان نهاد دولتی در بخش گردشگری است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه است. در این پژوهش 300 پرسشنامه بین فعالان و کارشناسان گردشگری یزد توزیع شد. روایی محتوایی پرسشنامه تأیید شده و با محاسبة آلفای کرونباخ، پایایی پرسشنامه تأیید شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است و  از نظر نحوة گردآوری داده‌ها توصیفی- همبستگی است. داده‌ها با رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری بر پایة روش حداقل مربعات جزئی با نرم‌افزار PLS و SPSS تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج نشان داد به‌کارگیری مفهوم مسئولیت اجتماعی در صنعت گردشگری می‌تواند روند رشد این صنعت را تسریع بخشد. با وجود این، مسئولیت اجتماعی در سازمان یادشده به‌عنوان راهبرد معرفی و شناخته نشده است.}, keywords_fa = {حداقل مربعات جزئی,صنعت گردشگری,مسئولیت اجتماعی سازمان,میراث فرهنگی}, url = {https://jscm.ut.ac.ir/article_63207.html}, eprint = {https://jscm.ut.ac.ir/article_63207_45ba2aebb3817b7fc679416749edbe5c.pdf} } @article { author = {Ebrahimi Salari, Taghi and Salehnia, Nafiseh}, title = {Measuring the Monetary Value of Social Capital in Tehran}, journal = {Social Capital Management}, volume = {4}, number = {3}, pages = {353-373}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6071}, eissn = {2423-608X}, doi = {10.22059/jscm.2018.244984.1480}, abstract = {Calculating the monetary value of social capital give decision makers the opportunity to expand and strengthen dimensions that are more valuable to the people. The purpose of this study was to estimate the monetary value of social capital in Tehran. In order to this, social capital questionnaire was distributed between 345 people then by having capita income annual per households an estimated Probity model was estimated using STATA13. To estimate the parameters, use eight regression models, and after estimating the welfare function, the monetary value of social capital using the shadow price model was estimated in two steps.The results show that on average a one standard deviation increase in interpersonal-trust is worth an extra 7000000, in people’s-fairness 2000000, institutional-trust 16000000, and in Trustworthiness is 3000000 Rail per year in terms of foregone income. In the field of informal participation and Meeting-people has been worth an extra 1500000 and 4000000 Rail respectively. The findings indicate that social capital has significant monetary value to individuals. This should be considered when designing government policies aiming at e.g., labor market mobility that are accompanied by a decreasing social capital stock that, in turn, may negatively affect economic and political development.}, keywords = {Connectedness,Monetary Value,Social capital,trust,Welfare function}, title_fa = {محاسبۀ ارزش پولی سرمایۀ اجتماعی در شهر تهران}, abstract_fa = {محاسبة ارزش پولی سرمایة اجتماعی به تصمیم­گیران برای گسترش و تقویت ابعادی که ارزش بیشتری از نظر مردم دارند، کمک می­کند. پژوهش حاضر با هدف تخمین ارزش پولی سرمایة اجتماعی در شهر تهران انجام گرفت. به­منظور انجام‌دادن تحقیق، پرسشنامة سرمایة اجتماعی بین 345 نفر از ساکنان مناطق جنوبی شهر تهران توزیع شد و با اطلاع از درآمد سرانة سالانة خانوارها با نرم‌افزار STATA13 مدل پروبیت تعمیم­یافته تخمین زده­ شد. برای برآورد پارامترها، هشت مدل رگرسیونی برآورد شده و پس از برآورد تابع رفاه، ارزش پولی سرمایة اجتماعی با به‌کارگیری مدل قیمت سایه­ای در دو گام تخمین زده شد. نتایج نشان داد به­طور متوسط یک انحراف­معیار افزایش در اعتماد فردی 7000000، اعتماد – انصاف حدود 2000000، اعتماد نهادی 16000000 و قابلیت اعتماد حدود 3000000 ریال در درآمد سالانة افراد ارزش دارد. در زمینة مشارکت غیررسمی، این ارزش، به­طور میانگین 1500000 و در زمینة ملاقات با مردم (مشارکت رسمی)، حدود 4000000 ریال بوده ­است. در نتیجه، سرمایة اجتماعی ارزش پولی معناداری برای افراد جامعه دارد. این امر باید هنگام برنامه­ریزی،  هدف‌گذذراری و سیاست‌گذاری‌های دولت در نظر گرفته ­شود، برای مثال تحرک بازار کار می­تواند با یک کاهش در سهم سرمایة اجتماعی همراه شود و آثار منفی بر توسعة سیاسی و اقتصادی کشور داشته باشد.}, keywords_fa = {ارتباطات,ارزش پولی,اعتماد,تابع رفاه,سرمایة اجتماعی}, url = {https://jscm.ut.ac.ir/article_64610.html}, eprint = {https://jscm.ut.ac.ir/article_64610_7668d80145dac4aacdae27faee3d729f.pdf} } @article { author = {Sharifzadeh, Mohammad Sharif and Abdollahzadeh, Gholam Hossein and Azhdarpour, Ali Reza and Sharifi, Mehnoosh}, title = {Role of social capital in promoting sense of place (Case: rural areas in Zaboul County)}, journal = {Social Capital Management}, volume = {4}, number = {3}, pages = {375-403}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6071}, eissn = {2423-608X}, doi = {10.22059/jscm.2016.59966}, abstract = {This research aimed to investigate role of social capital in promoting sense of place and identify influencing factors on sense of place among rural people. This research was done by using questionnaire survey. The target population includes 26010 of rural people in Zabol County in which 310 people (heads of rural households) selected as samples of this research. The multi-stage cluster sampling technique with appropriate allocation among eight villages was used to select samples. The face and content validity of questionnaire as research tool was verified using comments of faculty members and local experts and its reliability was confirmed according to Cronbach's alpha coefficient which calculated for several scales of the questionnaire, including: sense of place (0.91), social capital (0.81) and life satisfaction (0.93). Results showed that the sense of place of 27 %of respondents was measured at high level, 49% at mediate level and 24% at low level. According to correlation coefficient, there is a significant relationship between social capital and sense of place of respondents. The results of path analysis showed that “social capital” (with path coefficient 0.268) have most impact on final dependent variable, sense of place. Some variables such “occupation situation (0.249)” “education (-0.216)”, “receiving social services (0.207)”, “experience of membership in local institutions (0.197)”, “years of residence in village (0.308)”, “immigration of family members (-0.188)”, and “life satisfaction (0.156)” are in next rank. Overall, according to the research findings, using participatory approach to promote social capital and to enhance integrated community development could be led to increase sense of place and sustainable settlement in the rural areas of Zabol County.}, keywords = {Emotional Ecosystem,Rural Households,Sense of Place,Social capital,Sustainable Habitation}, title_fa = {جایگاه سرمایۀ اجتماعی در ارتقای تعلق مکانی (مورد مطالعه: مناطق روستایی شهرستان زابل)}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف بررسی جایگاه سرمایة اجتماعی در ارتقای تعلق مکانی در بین مردم روستایی انجام گرفت. این تحقیق شامل پیمایش پرسشنامه‌‌ای بود. جامعة آماری پژوهش شامل همة سرپرستان خانوارهای روستایی شهرستان زابل به تعداد 26010 نفر بود که از بین آن‌ها 310 نفر به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای با انتساب متناسب در میان هشت روستای مورد مطالعه انتخاب شدند. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه براساس نظر کارشناسان محلی و استادان دانشگاهی تأیید شده، و پایایی آن از طریق محاسبة ضریب آلفای کرونباخ برای مقیاس‌های مختلف تأیید شد. طبق یافته‌های تحقیق، نزدیک به 24 درصد پاسخ‌گویان دارای تعلق مکانی کم، 49 درصد دارای تعلق مکانی متوسط، و 27 درصد دارای تعلق مکانی زیاد بودند.با توجه به ضرایب همبستگی، بین سرمایة اجتماعی و تعلق مکانی پاسخ‌گویان رابطة معنادار وجود دارد.نتایج تحلیل مسیر نشان داد سرمایة اجتماعی بیشترین تأثیر را بر تعلق مکانی دارد (با میزان تأثیر کل 268/0+). متغیرهای وضعیت شغلی (249/0+)، بهره‌مندی از خدمات (207/0+)، عضویت در نهادهای روستایی (197/0+)، طول اقامت در روستا (195/0+)، مهاجرت اعضای خانواده (188/0-)، و رضایت از زندگی (156/0+) در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع، براساس یافته‌های تحقیق، بهره‌گیری از راهبردهای مشارکتی در راستای ارتقای سرمایة اجتماعی و پیشبرد توسعة یکپارچۀ محلی می­تواند به افزایش تعلق مکانی و سکونت پایدار در مناطق روستایی شهرستان زابل منجر شود.}, keywords_fa = {تعلق مکانی,خانوارهای روستایی,سرمایة اجتماعی,شهرستان زابل}, url = {https://jscm.ut.ac.ir/article_59966.html}, eprint = {https://jscm.ut.ac.ir/article_59966_218d9fab38554edb0b5436c74309ee43.pdf} } @article { author = {Emamgholizadeh, Saeed and Fallahpour, Farhad and Ranjbar, Kooshan}, title = {The Study of the effect of Organizational Culture on Social Capital with the Mediating Role of Professional Ethics in Department of Transportation in Sari}, journal = {Social Capital Management}, volume = {4}, number = {3}, pages = {405-428}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6071}, eissn = {2423-608X}, doi = {10.22059/jscm.2018.241515.1453}, abstract = {Recently, the concept of organizational culture and social capital is important in society, and observing these concepts is a competitive advantage. Therefore, the purpose of this study was to investigate the effect of organizational culture on social capital with the mediating role of professional ethics in Department of Transportation in Sari. The research type is applied using descriptive-correlational method and correlation. The statistical population is all employees of the transportation department of Sari city which number is 110. 82 people were selected as sample size by Krejcie and Morgan table and simple random sampling method. The tool for gathering information is the Standard Questionnaire of "Cadozir's" Professional Ethics, the standard questionnaire of "Denison's" Organizational Culture, and the standard questionnaire of "Nahapiet and Ghosal's" Social Capital. Data analysis was carried out by using Structural Equation Model (SEM) with the help of PLS ​​software. The results of the research show that Professional Ethics plays a positive and significant mediator role on the effect of Organizational Culture on Social Capital}, keywords = {Organizational Culture,Social capital,Professional Ethics,trust}, title_fa = {بررسی اثر فرهنگ سازمانی بر سرمایۀ اجتماعی با نقش میانجی اخلاق حرفه‌ای در ادارۀ راه و ترابری ساری}, abstract_fa = {اخیراً مفهوم فرهنگ سازمانی و سرمایة اجتماعی در جامعه اهمیت بسیاری یافته است و رعایت این مفاهیم مزیت رقابتی محسوب می‌شود. به همین منظور، هدف تحقیق حاضر بررسی اثر فرهنگ سازمانی بر سرمایة اجتماعی با نقش میانجی اخلاق حرفه‌ای در ادارة راه و ترابری ساری است. نوع تحقیق کاربردی که به روش توصیفی- همبستگی انجام گرفته است. جامعة آماری همة کارکنان ادارة راه و ترابری ساری به تعداد 110 نفر بوده‌اند که براساس کرجسی و مورگان، 82 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامة استاندارد اخلاق حرفه‌ای «کادوزیر»، پرسشنامة استاندارد فرهنگ سازمانی «دنیسون» و پرسشنامة استاندارد سرمایة اجتماعی «ناهاپیت و گوشال» بود. داده‌ها با روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم‌افزار PLS تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج نشان داد اخلاق حرفه‌ای نقش میانجی مثبت و معناداری را در اثر فرهنگ سازمانی بر سرمایة اجتماعی ایفا می‌کند.}, keywords_fa = {اخلاق حرفه ای,اعتماد,سرمایة اجتماعی,فرهنگ سازمانی}, url = {https://jscm.ut.ac.ir/article_64609.html}, eprint = {https://jscm.ut.ac.ir/article_64609_f70a53d8bbadc17d288cc168e57d325e.pdf} } @article { author = {Majdi, Aliakbar and Massoudi, Hamid and Sadeghinejad, Mahsa}, title = {Comparative Analysis of Formal and Informal Researcher's Network (Case: Tourism Research Institute)}, journal = {Social Capital Management}, volume = {4}, number = {3}, pages = {429-450}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6071}, eissn = {2423-608X}, doi = {10.22059/jscm.2018.240512.1444}, abstract = {The aim of this study is a comparative analysis of formal and informal researcher's network in Tourism Research Institute. A questionnaire was designed and sample size in this study has been 19 researchers. The formal part dimensions are production and publication of scientific papers, workshops, research project and informal dimensions are travel and solving the problems. Research method is Network analysis and data has been analyze using UCINET 6. The results showed the density of formal relationships network is 20%, and the density of informal relationships network is 55%. Two networks have significant differences in the popularity of social, social cohesion, social relations, social distance and social influence.}, keywords = {Corporate communications,Formal organizational relationships,Informal organizational relationships,social networks}, title_fa = {تحلیل مقایسه‌ای شبکۀ روابط رسمی و غیررسمی پژوهشگران (مورد مطالعه: پژوهشکدۀ گردشگری جهاد دانشگاهی)}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر تحلیل مقایسه‌ای شبکة روابط رسمی و غیررسمی پژوهشگران پژوهشکدة گردشگری جهاد دانشگاهی است. نوع مطالعه توصیفی و روش پژوهش نیز تحلیل شبکه بوده است که در آن دو شاخص مهم روابط رسمی و روابط غیررسمی با به‌کارگیری پرسشنامة محقق‌ساخته طراحی و در اختیار 19 نفر اعضای پژوهشکده قرار گرفت. در قسمت رسمی به ابعادی مانند تولید و نشر مقالات علمی،‌ برگزاری کارگاه،‌ اجرای طرح پژوهشی و در بخش روابط غیررسمی نیز به ابعادی مانند احوال‌پرسی،‌ مسافرت،‌ حل مشکلات اشاره شده است. روش تجزیه‌وتحلیل یافته‌ها نیز تحلیل شبکه بوده که با  نرم‌افزار UCINET بررسی شد. یافته‌ها نشان داد، نخست، چگالی شبکة روابط رسمی در پژوهشکده ۲۰ درصد و چگالی آن در روابط غیررسمی ۵۵ درصد است. از طرف دیگر، نتایج آزمون تی نشان داد دو شبکه از نظر محبوبیت اجتماعی، انسجام اجتماعی،‌ روابط اجتماعی،‌ فاصلة اجتماعی و نفوذ اجتماعی اختلاف چشم‌گیری با یکدیگر دارند؛ بنابراین، شبکة روابط غیررسمی بسیار متراکم‌تر یا قوی‌تر از شبکة روابط رسمی در پژوهشکدة گردشگری است. در برقراری روابط رسمی پژوهشگران این پژوهشکده کمتر از برقراری روابط غیررسمی موفق بوده‌اند.}, keywords_fa = {ارتباط سازمانی,روابط رسمی سازمانی,روابط غیررسمی سازمانی,شبکة اجتماعی}, url = {https://jscm.ut.ac.ir/article_64781.html}, eprint = {https://jscm.ut.ac.ir/article_64781_b3dcae1cd3623e095e77d6d33f8064b5.pdf} } @article { author = {Bakhshi, Mohammad Reza and Pirdadeh Bayranvand, Kobra and Falaki, Malihe}, title = {Investigating the Relationship between Social Capital and Environmental Behaviors of Students in University of Birjand}, journal = {Social Capital Management}, volume = {4}, number = {3}, pages = {451-473}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6071}, eissn = {2423-608X}, doi = {10.22059/jscm.2018.239044.1432}, abstract = {A significant part of the environmental problems and risks is due to individual and collective irresponsible behaviors of the community. The main objective of this study was to investigate the influence of social capital and its dimensions on the environmental responsible behaviors of Student at the Faculties of Agriculture, Natural Resources and Environment. The current study is applied in purpose and analytical in nature, used descriptive –correlational method along with a survey approach. The statistical population consisted of students of three educational level includes undergraduate, graduate and doctoral in colleges of Agriculture, Natural Resources and Environment at the University of Birjand that 125 as sample were selected using Cochran formula and multi-stage random sampling method. The data collection instrument was a researcher made questionnaire that it’s validity by professors and experts and its reliability through the pre-test and Cronbach's alpha was confirmed. The results showed: Firstly, the social capital of students is moderate. Secondly, the level of environmental responsible behaviors of students is undesirable and slightly higher than average. In addition, results showed a positive and direct relationship between social capital and environmental behaviors of students. Two dimensions of social capital, social cohesion and social participation have a stronger correlation with environmental behaviors of students.}, keywords = {Environmental Behavior,environment,Social Action,Social capital}, title_fa = {بررسی رابطۀ سرمایۀ اجتماعی با رفتارهای ‌محیط زیستی دانشجویان دانشگاه بیرجند}, abstract_fa = {بخش قابل توجهی از مشکلات و مخاطرات محیط‌ زیست، ناشی از رفتارهای غیرمسئولانة فردی و جمعی افراد جامعه است. هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر سرمایة ‌اجتماعی و ابعاد آن بر رفتارهای محیط زیستی مسئولانة دانشجویان رشته‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست از منظر جامعه‌شناختی بوده است. این تحقیق با رویکرد کمی و از نوع تحقیقات کاربردی بوده و از لحاظ گردآوری داده‌ها، در زمره تحقیقات توصیفی - همبستگی است. جامعة آماری پژوهش حاضر دانشجویان سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشکده‌های کشاورزی، منابع‌طبیعی و محیط ‌زیست دانشگاه بیرجند بودند که 125 نفر به‌عنوان نمونه آماری براساس فرمول کوکران و روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه پژوهشگرساخته بوده که روایی آن توسط استادان و کارشناسان مرتبط و پایایی آن نیز از طریق پیش‌آزمون و محاسبة آلفای کرونباخ تأیید شد. نتایج نشان داد نخست، سرمایة اجتماعی دانشجویان در حد متوسط قرار دارد. دوم سطح رفتارهای محیط زیستی مسئولانة دانشجویان مطلوب نبوده و کمی بالاتر از حد متوسط است. یافته‌ها حاکی از آن است که بین سرمایة ‌اجتماعی و رفتارهای ‌محیط زیستی دانشجویان رابطة مثبت و مستقیم وجود دارد و از بین ابعاد سرمایة ‌اجتماعی، شدت و قدرت همبستگی دو بُعد انسجام اجتماعی و مشارکت ‌اجتماعی با رفتارهای ‌محیط زیستی دانشجویان قوی‌تر است.}, keywords_fa = {رفتار محیط زیستی,سرمایة ‌اجتماعی,کنش اجتماعی,محیط زیست}, url = {https://jscm.ut.ac.ir/article_64820.html}, eprint = {https://jscm.ut.ac.ir/article_64820_738a01d302954880f47e1d54efc2a185.pdf} } @article { author = {}, title = {English Abstracts}, journal = {Social Capital Management}, volume = {4}, number = {3}, pages = {1-7}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6071}, eissn = {2423-608X}, doi = {10.22059/jscm.2017.65083}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {چکیده های انگلیسی}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://jscm.ut.ac.ir/article_65083.html}, eprint = {https://jscm.ut.ac.ir/article_65083_a2777e7e38ff7799c80e4ef91b474c14.pdf} }