%0 Journal Article %T شکل‌گیری رفتارهای شهروندی سازمانی بر مبنای انگیزة خدمت‌محور، سرمایة اجتماعی و تعهد سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان بانک‌های دولتی شهر کرمان) %J مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی" %I دانشگاه تهران %Z 2423-6071 %A حمیدی زاده, علی %A رشید, علی اصغر %A سلطانی نژاد, نیما %D 2016 %\ 06/21/2016 %V 3 %N 2 %P 233-250 %! شکل‌گیری رفتارهای شهروندی سازمانی بر مبنای انگیزة خدمت‌محور، سرمایة اجتماعی و تعهد سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان بانک‌های دولتی شهر کرمان) %K انگیزة خدمت‌محور %K تعهد سازمانی %K رفتارهای شهروندی سازمانی %K سرمایة اجتماعی %R 10.22059/jscm.2016.60106 %X انگیزة خدمت‌محور برای نشان‌دادن انگیزة افراد به‌منظور پیوستن به بخش عمومی ایجاد شده است. هدف این پژوهش شکل‌گیری رفتار شهروندی سازمانی بر مبنای انگیزة خدمت‌محور، سرمایة اجتماعی و تعهد سازمانی است. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نوع مدل‌سازی معادلات ساختاری است. جامعة آماری همة کارکنان بانک‌‌های دولتی شهر کرمان است که نمونه‌ای به حجم 220 نفر انتخاب شد. برای گردآوری داده‌‌ها چهار پرسشنامة انگیزة خدمت‌محور، رفتارهای شهروندی سازمانی، سرمایة اجتماعی و تعهد سازمانی به‌کار گرفته شد. برای تعیین روایی پرسشنامه‌‌ها تحلیل عاملی تأییدی انجام گرفت. داده‌‌ها پس از جمع‌آوری، با نرم‌افزار‌‌های آماری SPSS و Amos تحلیل شد. نتایج نشان داد انگیزة خدمت‌محور بر تعهد سازمانی، رفتارهای شهروندی سازمانی و سرمایة اجتماعی تأثیر معناداری می‌گذارد. همچنین، تأثیر سرمایة اجتماعی بر تعهد سازمانی و رفتارهای شهروندی، و تأثیر تعهد سازمانی بر رفتارهای شهروندی سازمانی معنادار است. در نهایت، نقش میانجی متغیرهای رفتارهای شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی بررسی شد که نقش میانجی این دو متغیر تأیید نشد.     %U https://jscm.ut.ac.ir/article_60106_2f4510a199e4c50833933609d466d2ea.pdf