%0 Journal Article %T تأثیر هم ‏آفرینی ارزش بر هم‏ هویتی هواداران با نقش میانجی سرمایة اجتماعی: مطالعة اجتماعات آن‌لاین باشگاه ‏های فوتبال %J مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی" %I دانشگاه تهران %Z 2423-6071 %A علی آبادی, محمد %A باقری, هادی %D 2022 %\ 12/22/2022 %V 9 %N 4 %P 569-589 %! تأثیر هم ‏آفرینی ارزش بر هم‏ هویتی هواداران با نقش میانجی سرمایة اجتماعی: مطالعة اجتماعات آن‌لاین باشگاه ‏های فوتبال %K اجتماعات آن‌لاین %K رفتار مشارکتی %K هم ‏آفرینی ارزش %K هواداران فوتبال %R 10.22059/jscm.2022.348679.2347 %X هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر هم‏آفرینی ارزش بر هم‏هویتی هواداران با نقش میانجی سرمایة اجتماعی در اجتماعات آن‌لاین باشگاه‏های فوتبال بود. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری داده‏ها توصیفی‌ـ همبستگی است. جامعة پژوهش را هواداران عضو صفحة اینستاگرام باشگاه‏های پرسپولیس و استقلال تشکیل دادند. نمونه با نرم‏افزار جی پاور 190 نفر تعیین و به روش در دسترس انتخاب شد. برای گردآوری داده‏ها از پرسشنامه‏های سرمایة اجتماعی لین و لیو، هم‏هویتی میل و آشفورث، و هم‏آفرینی ارزش حسیه استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه‌ها توسط متخصصان مدیریت ورزشی و پایایی توسط آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی، و بارهای عاملی بررسی و تأیید شد. داده‏ها با استفاده از معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی تحلیل شد. نتایج نشان داد هم‏آفرینی ارزش بر هر دو متغیر سرمایة اجتماعی و هم‏هویتی هواداران تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین، سرمایة اجتماعی بر هم‏هویتی هواداران تأثیر مثبت و معنادار داشت. به‏علاوه، هم‏آفرینی ارزش به واسطة سرمایة اجتماعی بر هم‏هویتی هواداران تأثیر مثبت و معنادار دارد. باشگاه‏ها می‏توانند با سرمایه‏گذاری روی اجتماعات آن‌لاین خود زمینة تعامل، شبکه‏سازی، ارزش‏آفرینی، و پیوند قوی‏تر با هواداران را فراهم سازند. %U https://jscm.ut.ac.ir/article_89764_e946853ea9e53fdee2631b0d4739fdd9.pdf