TY - JOUR ID - 64994 TI - سرمایۀ اجتماعی، بازاریابی کارآفرینانه و نقش میانجی تسهیم دانش JO - مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی" JA - JSCM LA - fa SN - 2423-6071 AU - امینی, علیرضا AU - دولتشاه, پیمان AU - فتاحی, حمیدرضا AD - استادیار، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران AD - کارشناسی ارشد کارآفرینی، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه کاشان،کاشان، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 4 IS - 4 SP - 547 EP - 569 KW - بازاریابی کارآفرینانه KW - تسهیم دانش KW - سرمایة اجتماعی KW - کسب‌وکارهای خانگی DO - 10.22059/jscm.2018.248962.1518 N2 - کسب وکارهای خانگی نقشی پنهان، و در عین حال کلیدی، در توسعه اقتصاد بومی دارند. اهمیت حفظ ایظن کظرکت هظا در میظی هظایرقابتی باعث کده است که بازاریابی برای آن ها امری حیاتی میسوب کود. بنابراین، سرمایة اجتماعی مدیر/کارکنظان ایظن کسظب وکارهظامیتواند میرکی برای استفاده درست و مناسب از بازاریابی کارآفرینانه برای بهبود و توسعه این بنگاهها باکد، و از آنجا کظه بظه کظار یریبازاریابی کارآفرینانه به دانشی غنی و چندوجهی نیاز دارد، تسهیم دانش میتواند ابزاری برای بهبود این ویژ ی باکد. پژوهش حاضظر بظهمطالعة کسب وکارهای خانگی مستقر در استان اصفهان پرداخته است. برای تیلیل داده ها از مدل سازی معظادت سظاختاری و نظر افظزارSmart PLS2 به کار رفته کده است. نتایج نشان داد سرمایة اجتماعی پیشبینی کنندة بظه کظار یری ابعظا د بازاریظابی کارآفرینانظه در ایظنکسبوکارها است. همچنین، مشخص کد سطوح باتتر سرمایة اجتماعی میتواند احتمال تسهیم دانش را افزایش دهد. در نهایت، تظرویجفرهنگ تسهیم دانش میتواند میرکی برای به کار یری بازاریابی کارآفرینانه باکد. UR - https://jscm.ut.ac.ir/article_64994.html L1 - https://jscm.ut.ac.ir/article_64994_f13931dc9360fa272a0ba4f17269ee26.pdf ER -