TY - JOUR ID - 89764 TI - تأثیر هم ‏آفرینی ارزش بر هم‏ هویتی هواداران با نقش میانجی سرمایة اجتماعی: مطالعة اجتماعات آن‌لاین باشگاه ‏های فوتبال JO - مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی" JA - JSCM LA - fa SN - 2423-6071 AU - علی آبادی, محمد AU - باقری, هادی AD - کارشناس ارشد، دانشکده تربیت‌بدنی، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران AD - استادیار، دانشکده تربیت‌بدنی، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 9 IS - 4 SP - 569 EP - 589 KW - اجتماعات آن‌لاین KW - رفتار مشارکتی KW - هم ‏آفرینی ارزش KW - هواداران فوتبال DO - 10.22059/jscm.2022.348679.2347 N2 - هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر هم‏آفرینی ارزش بر هم‏هویتی هواداران با نقش میانجی سرمایة اجتماعی در اجتماعات آن‌لاین باشگاه‏های فوتبال بود. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری داده‏ها توصیفی‌ـ همبستگی است. جامعة پژوهش را هواداران عضو صفحة اینستاگرام باشگاه‏های پرسپولیس و استقلال تشکیل دادند. نمونه با نرم‏افزار جی پاور 190 نفر تعیین و به روش در دسترس انتخاب شد. برای گردآوری داده‏ها از پرسشنامه‏های سرمایة اجتماعی لین و لیو، هم‏هویتی میل و آشفورث، و هم‏آفرینی ارزش حسیه استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه‌ها توسط متخصصان مدیریت ورزشی و پایایی توسط آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی، و بارهای عاملی بررسی و تأیید شد. داده‏ها با استفاده از معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی تحلیل شد. نتایج نشان داد هم‏آفرینی ارزش بر هر دو متغیر سرمایة اجتماعی و هم‏هویتی هواداران تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین، سرمایة اجتماعی بر هم‏هویتی هواداران تأثیر مثبت و معنادار داشت. به‏علاوه، هم‏آفرینی ارزش به واسطة سرمایة اجتماعی بر هم‏هویتی هواداران تأثیر مثبت و معنادار دارد. باشگاه‏ها می‏توانند با سرمایه‏گذاری روی اجتماعات آن‌لاین خود زمینة تعامل، شبکه‏سازی، ارزش‏آفرینی، و پیوند قوی‏تر با هواداران را فراهم سازند. UR - https://jscm.ut.ac.ir/article_89764.html L1 - https://jscm.ut.ac.ir/article_89764_e946853ea9e53fdee2631b0d4739fdd9.pdf ER -